Το Bluesky είναι το νέο κοινωνικό δίκτυο που ανατρέπει τα δεδομένα στον κόσμο των social media και προσφέρει μια εναλλακτική για όσους θέλουν να απομακρυνθούν από το X (πρώην Twitter) του Μασκ. Η πλατφόρμα, που έκανε το επίσημο ντεμπούτο της το 2024, ξεκίνησε το 2023 με έναν περιορισμένο αριθμό χρηστών και πρόσκληση, αλλά πλέον «εκτοξεύεται», έχοντας ήδη πάνω από 21 εκατομμύρια χρήστες.

Το Bluesky θυμίζει αρκετά το Twitter, με χρήστες να δημοσιεύουν μικρά κείμενα (έως 300 χαρακτήρες) που λέγονται «skeets», αλλά προσφέρει και αρκετές νέες δυνατότητες, όπως πιο αυστηρούς μηχανισμούς αποκλεισμού και εξατομικευμένες λίστες περιεχομένου. Αλλά το μεγάλο ατού του είναι η αποκέντρωση: λειτουργεί με ένα ανοιχτό πρωτόκολλο που επιτρέπει στους χρήστες να ελέγχουν καλύτερα την εμπειρία τους και να μεταφέρουν τις πληροφορίες τους σε άλλες πλατφόρμες, χωρίς να εξαρτώνται από έναν μεγάλο «καπετάνιο» του αλγορίθμου, όπως συμβαίνει με το X και άλλες πλατφόρμες.

Η πλατφόρμα προσέλκυσε πολλούς χρήστες από τα παραδοσιακά social media, ειδικά μετά την αλλαγή ηγεσίας στο Twitter και την πολιτική στροφή του Μασκ, ενώ η λογική της αποκέντρωσης και η έλλειψη υπερβολικών διαφημίσεων φαίνεται να αρέσουν στους χρήστες. Παρά το γεγονός ότι το Bluesky έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά του για να φτάσει το X ή το Threads σε αριθμούς χρηστών, η δυναμική του είναι σαφώς αυξανόμενη, κυρίως σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Aξίζει να σημειωθεί, ότι αυτή η πλατφόρμα είναι κυρίως ελκυστική για όσους έχουν κουραστεί από την «τοξικότητα» και την πολιτική πόλωση στο X του Μασκ και θέλουν μια πιο φιλική και προσαρμοσμένη εμπειρία. Ουσιαστικά, το Bluesky προσφέρει μια νέα προσέγγιση στην επικοινωνία και την ανταλλαγή πληροφοριών, απομακρυνόμενη από τη λογική των παραδοσιακών μεγάλων κοινωνικών δικτύων.

Όμως, είναι ακόμα αμφίβολο αν θα καταφέρει να φτάσει στο μέγεθος του X ή του Threads – για την ώρα, παραμένει μια ελπιδοφόρα εναλλακτική για χρήστες που αναζητούν κάτι διαφορετικό.

Leave a comment