Η «Dubai Chocolate» είναι το νέο γλυκό που έχει καταφέρει να κερδίσει παγκόσμια αναγνώριση σε χρόνο-ρεκόρ, με την πορεία της να είναι κυριολεκτικά ένας θρίαμβος του ψηφιακού μάρκετινγκ. Η φήμη της διαδόθηκε εκρηκτικά μέσω του TikTok και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με αποτέλεσμα να γίνει γρήγορα δημοφιλής στις ευρωπαϊκές αγορές. Αρχικά, η σοκολάτα διατίθετο μόνο διαδικτυακά, όμως η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που σύντομα εμφανίστηκε στα ράφια των καταστημάτων, κατακτώντας την προσοχή του κοινού σε όλο τον κόσμο.

Η δημιουργία της ιδέας για αυτήν τη μοναδική σοκολάτα ανήκει στην Σάρα Χαμουντά, μία σοκολατοποιό από το Dubai η οποία, κατά τη διάρκεια της δεύτερης εγκυμοσύνης της, αποφάσισε να φτιάξει μια συνταγή που θα ικανοποιούσε τις λιγούρες της. Στην αρχική της έκδοση, η σοκολάτα αποτελείται από κουβερτούρα, κρέμα φιστικιού Αιγίνης – που καλλιεργείται και σε άλλες χώρες της Κεντρικής Ασίας, όπως το Ιράν – και τραγανό φύλλο κανταΐφι, δημιουργώντας έναν μοναδικό συνδυασμό γεύσεων και υφών. Παρά την αρχική της εμφάνιση μόνο μέσω διαδικτυακών παραγγελιών, η σοκολάτα απέκτησε γρήγορα φανατικούς υποστηρικτές, με το TikTok να παίζει καθοριστικό ρόλο στην παγκόσμια εξάπλωσή της.

Ωστόσο, η υπερβολική δημοφιλία της «Dubai Chocolate» έχει προκαλέσει και νομικά ζητήματα, κυρίως όσον αφορά την προστασία του ονόματος ως εμπορικό σήμα. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, υπάρχουν ήδη 19 ενεργές αιτήσεις για γλυκά που περιέχουν τη λέξη «Ντουμπάι» στο όνομά τους. Στην Ευρώπη, ο αριθμός των αιτήσεων φτάνει τις 30 μέχρι την αρχή Δεκεμβρίου 2024. Η σύγκρουση αυτή θυμίζει παρόμοιες υποθέσεις, όπως εκείνη της σαμπάνιας, όπου ο όρος προστατεύεται μόνο για το αφρώδες κρασί που προέρχεται από την περιοχή Champagne της Γαλλίας.

Η προστασία εμπορικών σημάτων που βασίζονται σε γεωγραφικές ονομασίες είναι συνήθως προνόμιο των χωρών που έχουν υπογράψει τη «Συμφωνία της Λισαβόνας», η οποία καλύπτει 30 κράτη, συμπεριλαμβανομένων των κρατών μελών της ΕΕ. Ωστόσο, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα δεν είναι μέλος αυτής της συμφωνίας, γεγονός που σημαίνει ότι δεν μπορούν να προστατεύσουν τον όρο «σοκολάτα Ντουμπάι» με αυτόν τον τρόπο.

Η ιστορία της «Dubai Chocolate» είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς οι σύγχρονες τάσεις του διαδικτύου και η δύναμη των social media μπορούν να μετατρέψουν  μια προσωπική ανάγκη σε ένα από τα πιο περιζήτητα γλυκά της εποχής.

Leave a comment