Οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές μπαίνουν σε ρυθμούς Black Friday, με τη μεγάλη εμπορική γιορτή του χειμώνα να κορυφώνεται στις 29 Νοεμβρίου, ακολουθούμενη από την Cyber Monday στις 2 Δεκεμβρίου. Η περίοδος αυτή είναι το ιδανικό «κυνήγι» για προσφορές, δίνοντας την ευκαιρία για αγορές με εντυπωσιακές εκπτώσεις, λίγες εβδομάδες πριν από τα Χριστούγεννα.
Οι επιχειρήσεις στο λιανεμπόριο βλέπουν την Black Friday και τη Cyber Monday ως ανάσα ρευστότητας, καθώς οι ενδιάμεσες εκπτώσεις έχουν πλέον καταργηθεί. Ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, Μάκης Σαββίδης, επισημαίνει πως κάθε χρόνο οι εκπτώσεις αυτές γίνονται όλο και πιο σημαντικές, προσφέροντας στους καταναλωτές πολύ καλές ευκαιρίες. Φυσικά, το Υπουργείο Ανάπτυξης είναι σε ετοιμότητα, εντατικοποιώντας τους ελέγχους για να διασφαλίσει πως οι εκπτώσεις είναι αληθινές, καθώς κάποιες επιχειρήσεις προσπαθούν να ξεγελάσουν το κοινό με παραπλανητικές τιμές.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα Future Consumer Index της ΕΥ, ένας στους δύο Έλληνες σκοπεύει να ψωνίσει αυτές τις μέρες, ενώ το 79% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι καθυστερεί συγκεκριμένες αγορές έως την Black Friday, προσδοκώντας σε καλύτερες τιμές. Οι νεότεροι (18-29 ετών) και οι γονείς, ειδικά όσοι έχουν μικρά παιδιά, είναι πιο πρόθυμοι να εκμεταλλευτούν τις προσφορές.
Ωστόσο, η άνοδος του πληθωρισμού και οι πιέσεις στο εισόδημα κρατούν το 50% των καταναλωτών επιφυλακτικούς, ειδικά όσον αφορά στην αληθινή αξία των εκπτώσεων. «Πολλοί θεωρούν ότι οι προσφορές δεν είναι πάντα τόσο καλές όσο διαφημίζονται», αναφέρει ο Θάνος Μαύρος από την ΕΥ. Οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να κερδίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών θα πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους, με προσωποποιημένες προσφορές και συμφέρουσες προτάσεις.
Τέλος, για ασφαλείς αγορές, ο Συνήγορος του Καταναλωτή προτείνει προσεκτικό έλεγχο των τιμών πριν και μετά την έκπτωση, επιλογή αξιόπιστων μεθόδων πληρωμής και αποφυγή εξαιρετικά χαμηλών τιμών που μπορεί να κρύβουν παγίδες. Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι όσοι αγοράζουν από καταστήματα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς οι επιβαρύνσεις εκτελωνισμού μπορεί να εκτοξεύσουν το τελικό κόστος.
Εσείς τι λέτε; Θα μπείτε κι εσείς στο «κυνήγι» των προσφορών;