Πριν λίγες μέρες, το Ίδρυμα Ωνάση δημιούργησε την τοιχογραφία «Το φιλί» απο τον ζωγράφο Ηλία Παπαηλιάκη και βρίσκεται στην πλατεία Αυδή στο Μεταξουργείο, στο κέντρο της Αθήνας, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων.

Η εντυπωσιακή τοιχογραφία του αναγνωρισμένου Έλληνα καλλιτέχνη, Ηλία Παπαηλιάκη «διακοσμεί» τον τοίχο της πολυκατοικίας στην οδό Γιατράκου με ύψος 22 μέτρα, θέλει να δώσει μια όρφη αισθητική στο κέντρο της Αθήνας, να το χαζεύουν οι πολίτες και να μας κάνει να νιώσουμε αισιοδοξία για το τώρα και το αύριο.

«Η καρδιά της πόλης χτυπά πιο δυνατά».

Με αυτόν τον τρόπο, καταλαβαίνουμε πως όταν είμαστε ενωμένοι, μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα. Πόσο μάλλον σε μια δύσκολη περιόδο όπως είναι η τωρινή που βιώνουμε. Μια κίνηση ανθρωπιάς κάνει τον κόσμο καλύτερο.

Όπως ανέφερε και ο ίδιος καλλιτέχνης, Ηλίας Παπαηλιάκης: «Το έργο εκφράζει μία ιδιαίτερη και μοναδική στιγμή δύο ανθρώπων. Ο έρωτας, η επιθυμία, η τρυφερότητα, η εγγύτητα, η αναγνώριση του άλλου είναι μερικά από τα θέματα που διαπραγματεύομαι με λίγες γραμμές. Η παρουσίαση του έργου σε δημόσιο χώρο, στοχεύει στην ενίσχυση του διαλόγου για μία πόλη πρόσφορη στη συνεύρεση και στη συνάντηση. Μία πόλη με συναισθήματα».

Το Ίδρυμα Ωνάση δεν σταματά να μας εντυπωσιάζει σε κάθε τι που δημιουργεί. Γι αυτό και αξίζουν εκατομμύρια μπράβο γι αυτήν την ιδέα και ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων.

Ο Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης είπε: «Το φιλί που παριστάνει αυτή η τοιχογραφία είναι μια εικόνα οικουμενική με την οποία μπορούν να ταυτιστούν όλοι, ανεξαιρέτως φύλου, ηλικίας και εθνικότητας. Ο δημόσιος χώρος της Αθήνας εμπλουτίζεται με ένα σημαντικό έργο τέχνης που προωθεί τον διάλογο, τη συντροφικότητα, την ιδέα της συνεύρεσης και της συνύπαρξης».

Και τέλος, η Διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση, Αφροδίτη Παναγιωτάκου, ανέφερε: «Όλη η διαδικασία ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και η συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων υπήρξε υποδειγματική. Αυτό που μας συγκίνησε ιδιαίτερα ήταν η θετική στάση των ενοίκων της ίδιας της πολυκατοικίας. Η συνάδελφός μας, Μαρία Βασαριώτου, υπεύθυνη παραγωγής για το έργο, ήταν παρούσα στις συνελεύσεις της πολυκατοικίας και έζησε αυτό που οι περισσότεροι γνωρίζουμε ως “αληθινή αθηναϊκή στιγμή”».

Το έργο αποτελεί μεταφορά του πίνακα που εκτίθεται στην ατομική έκθεση του Ηλία Παπαηλιάκη «Τα θεωρητικά αντικείμενα: Έργα 2017-2020», στη Δημοτική Πινακοθήκη, που παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ).

Πηγή: AthensVoice.gr

Leave a comment