Στόλος από αυτόνομα ρομπότ κινούνται αδιάκοπα εντός των Ελληνικών Ταχυδρομείων και διευκολύνουν το έργο των εργαζόμενων.
Με δειλά αλλά σταθερά βήματα προχωρά ο εκσυγχρονισμόςτων δημοσίων υπηρεσιών στη χώρα μας, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου εξορθολογισμού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το κέντρο διαλογής των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛ.ΤΑ.) στο Κρυονέρι όπου επιχειρεί ένας στόλος κίτρινων ρομπότ ο οποίος ξεχωρίζει την αλληλογραφία.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, πρόκειται για 55, τετράτροχα ρομπότ –τύπου AMR- που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη και συμβάλουν καθοριστικά στην επιτάχυνση μιας παραδοσιακά επίπονης διαδικασίας.
Σκανάρουν τον ταχυδρομικό κώδικά, ζυγίζουν τα δέματα και –καθοδηγούμενα από αισθητήρες – τα τοποθετούν στους σωστούς ταχυδρομικούς σάκους.
Όπως αναφέρεται, τα ρομπότ αποτελούν μέρος ενός προγράμματος ψηφιακής αναδιάρθρωσης της συγκεκριμένης κρατικής υπηρεσίας, με στόχο τη βέλτιστη διαχείριση ενός μεγάλου αριθμού δεμάτων από διαδικτυακές αγορές, μια πρακτική που γνώρισε μεγάλη δημοφιλία κατά την πανδημική περίοδο.
«Μέχρι πρότινος, η διαλογή γινόταν από εργαζομένους, ενώ μέσω αυξημένης ζήτησης, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση κάποιων σφαλμάτων που καθυστερούσαν τις παραδόσεις στους πελάτες και αύξαναν το κόστος για την εταιρεία μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος στα ΕΛΤΑ.
Τα ρομπότ έχουν αναλάβει έως και το 80% της συνολικής διαλογής, κάτι που, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντόπουλο έχει τριπλασιάσει τον ρυθμό υλοποίησης της διαδικασίας, με τις παραδόσεις να γίνονται εντός της επόμενης ημέρας.
Τα αυτόνομα τετράτροχα μπορούν να διαχειριστούν έως και 168.000 δέματα -μέγιστου βάρους 15 kg – την ημέρα, με τον μοναδικό «περιορισμό» να είναι η ανάγκη φόρτισής τους ανά πέντε ώρες για μόλις 5 λεπτά.
«Ο σκοπός δεν είναι η αντικατάσταση της χειρωνακτικής εργασίας με τα ρομπότ, αλλά η διευκόλυνση του εργατικού δυναμικού και ενίσχυση της αποδοτικότητας», καταλήγει ο κ. Κωνσταντόπουλος.
Πιο αναλυτικά, το νέο ρομποτικό σύστημα διαλογής, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης επιτυγχάνει:
– Αύξηση ταχύτητας διαλογής κατά 250%
– Διασφαλίζει παράδοση την επόμενη ημέρα (D+1)
– Διαχειρίζεται αντικείμενα που αποτελούν περίπου το 80% των συνολικών αποστολών
– Παρέχει αυτόματο υπολογισμό βάρους και τιμολόγηση των αντικειμένων
– Μειώνει τα σφάλματα και αυξάνει την προστασία των αντικειμένων
– Προσφέρει διαδικασίες διαλογής σε Covid Free περιβάλλον
«Η νέα ρομποτική εγκατάσταση αποτελεί εργαλείο για το προσωπικό διαλογής και επιτρέπει στον Όμιλο ΕΛΤΑ να αξιοποιήσει πιο αποτελεσματικά το ανθρώπινο δυναμικό του αλλά και να κινηθεί αποφασιστικά στην υλοποίηση του στρατηγικού του στόχου, για μία ολιστική επαναπροσέγγιση της εξυπηρέτησης του κοινού», αναφέρεται σε Δελτίο Τύπου των ΕΛΤΑ.
Δείτε το βίντεο:
Πηγή: www.newsauto.gr